ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz
439
BLOG

Debata o OFE: druga transza czy transzeja ?

ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz Gospodarka Obserwuj notkę 8
Jestem zaprzysięgłym fanem OFE.
 
To znaczy – OFE zlikwidowanych.
 
Przyczynę mojego stanowiska chciałbym wyrazić możliwe cenzuralnie, dlatego posłużę się jakże bliską mi (lata pracy na Wydziale Żywienia Człowieka SGGW...) terminologią kulinarną:
 
Gdyby wystarczało im konsumowanie darmowego tortu pod poetyczną nazwą Reforma Emerytalna, tak jak bezy, czyli łyżeczką – może bym darował.
 
Ale oni, bez umiaru , a nawet żenady -  chochlą.
 
I dlatego mnie nadajeło , co po rosyjsku znaczy się przejadło, choć to Oferzyści tą chochlą, a nie ja.
 
 
Jestem też fanem teatru.
 
To znaczy – teatru dobrego: w znakomitym wnętrzu, z dobrym reżyserem, takimiż aktorami, a przede wszystkim – porywającą fabułą.
 
Dziś, w Belwederze, przedstawienie pod nazwą Debata, spełniało tylko jeden, z wymienionych przeze mnie 4 warunków. Który?
 
No, nie żartujmy.
 
Żartuje dla nas, za nas (i z nas) Pan Balcerowicz, który – cytuję za Polsat News, nazwał to przedstawienie „pseudo debatą, bo decyzje polityczne już zapadły”.
 
Hm...Przecież tak dokładnie – najpierw decyzje, potem debata, wyglądało po 1989 wprowadzenie wszystkich tzw. reform, łącznie z tymi, które wprowadzał Pan Profesor i o wprowadzeniu których – najwyraźniej zapomniał.
 
Najszczerzej powiedział o tym...Profesor Rybiński, na październikowym panelu w Pressclubie.
 
 
Ale ja mam tylko uwagę natury – taka prawda – strategicznej:
 
Skoro Pan Prezydent zapowiada „drugą transzę reformy emerytalnej”, kto żyw, powinien łapać za szpadel, kilof, łom i brać się natychmiast do budowy transzei – pierwszej, drugiej , następnych...
 

Na którejś z kolei, tych reformatorów  uda nam się zatrzymać! 

Kopiowanie do użytku publicznego, zamieszczonych na tym blogu tekstów, możliwe jest tylko za moją zgodą. Kamieniec Podolski - stąd pochodzi moja rodzina

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka