ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz
104
BLOG

Jaja trzeba mieć.

ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz Polityka Obserwuj notkę 3
Ludzie zgorzkniali twierdzą, że odwołanie Anity Gargas nie mogłoby się odbyć bez zgody (choćby cichej) pisowskich członków zarządu TVP.
Podobno Prezesa, Orła Romualda na tym dekapitacyjnym głosowaniu nie było i stąd wynik taki, jaki mamy.
 
Ludzie przyzwoici twierdzą z kolei, że film o Jaruzelskim był potrzebny, bo do tej pory mieliśmy 20 lat serialu o Wielkim Polaku, i jeszcze większym Hamlecie.
 
Są dwie reguły, których przestrzeganie jest w życiu społecznym kluczowe:
 
Pierwsza, ta bardziej  naukowa i książkowa, to reguła wzajemności. Choć jest książkowa i naukowa, tłumaczyć jej nie muszę. I tylko o jej istnieniu dobitnie, poświęcającym Panią Gargas, na jakimś skomplikowanym ołtarzu, przypominam.
 
Ale jest też reguła znacznie ważniejsza, przekazywana z ojca na syna, w rodzinach, na podwórkach, na korytarzach szkolnych.
A brzmi ona prościutko: żeby być szanowanym, jaja trzeba mieć.
 
Ja mam nadzieję, że odwołanie Pani Gargas ostateczne nie jest. Bo to już nie jest sprawa honorowa – to jest sprawa z kategorii: jaja mieć, albo nie mieć.
 
I proszę mnie nie zawieść.
 

  

Kopiowanie do użytku publicznego, zamieszczonych na tym blogu tekstów, możliwe jest tylko za moją zgodą. Kamieniec Podolski - stąd pochodzi moja rodzina

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka