ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz
93
BLOG

Wowa i Piękna Julia z kiepskimi nogami.

ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz Polityka Obserwuj notkę 4

Wowa mieszka w Odessie, w klimatycznym, choć mocno zniszczonym starym domu z drewnianą werandą.

Poznaliśmy się ładnych parę lat temu i przez te parę lat, utrzymywaliśmy dość luźny kontakt.

Dopiero pojawienie się Skype’a zmieniło nie tylko sposób naszego komunikowania się, ale i pozwoliło na prowadzenie ciekawych (dla mnie przynajmniej) długich dyskusji live.

Wowa skończył Uniwersytet w Kijowie, zna dobrze angielski, bywa na Zachodzie i ....głosował na Janukowycza.

Zamiast pytać dlaczego nie podoba mu się kolor pomarańczowy?, przytoczę 3 jego opinie w 3 istotnych (dla mnie przynajmniej) kwestiach:

1.Dlaczego elity ukraińskie nie zrobiły praktycznie nic, by zbliżyć się do Europy?

„Bo Ukrainy nikt w Europie nie potrzebuje, a nasi wolą kraść sami, niż się z obcymi dzielić.”

2. Czy Janukowycz jest zagrożeniem dla ukraińskiej niepodległości?

„Nie, bo lepiej być pierwszym na wsi, niż drugim w mieście”.

3. Czy Janukowycz rozgoni pogrobowców UPA, tak pielęgnowanych przez Tymoszenko? (bo w tej materii Juszczenko, wbrew pozorom, świecił raczej światłem odbitym)

„A po co? Będzie ich miał, jako wentyl bezpieczeństwa, ale sprowadzi ich znaczenie do właściwych proporcji – takiego małego wentyla właśnie.”

Ale najbardziej lubię jego, jakby to powiedzieć, syntetyczną ocenę Pięknej Julii: jaka ona piękna? Widziałeś, człowieku, jakie ma kiepskie nogi?

Ha, taka wada, co najmniej kompensuje pijarowo kryminalny epizod z młodości Janukowycza.

Zaskajpowałem więc dziś do Wowy z gratulacjami i życzeniami sukcesu w drugiej turze. I umówiliśmy się na dłuższą rozmowę jutro.

Nie jestem w tym odosobniony – cały rząd naszych polityków zmywa nerwowo resztki pomarańczowego makijażu i rozgląda się za niebieska szminką. Interesy, wszakże, przede wszystkim.

Nawet Pan Sławomir Nowak przyznał rano w radiu, że Polska powinna w dalszym ciągu wspierać europejskie aspiracje Ukrainy – no, mądrego to i posłuchać przyjemnie... 

Kopiowanie do użytku publicznego, zamieszczonych na tym blogu tekstów, możliwe jest tylko za moją zgodą. Kamieniec Podolski - stąd pochodzi moja rodzina

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka